Zapowiada się rewolucja na rynku zakupów internetowych

Autor: Marta Sanocka
2017-11-08

Zapowiada się rewolucja na rynku zakupów internetowych

Chiński portal zakupowy AliEkspres należący do grupy Alibaba działa od 2010 roku i staje się coraz popularniejszy wśród klientów na całym świecie. Jego przedstawiciele informują, że w zeszłym roku skorzystało z niego blisko 60 mln osób. Z danych Gemiusa wynika, że odwiedza go także prawie 4 miliony Polaków miesięcznie. Kupujących przyciągają przede wszystkim niskie ceny.

Do niedawna za zakupy dokonywane za pośrednictwem AliEkspres można było płacić wyłącznie kartą kredytową. Z tej formy płatności bez oporów korzystają mieszkańcy Europy Zachodniej, Polacy jednak używają jej niechętnie. Jakiś czas temu portal AliEkspres wprowadził co prawda płatności za pośrednictwem Przelewów24, ale badania wykazały, że aż 62% Polaków wskazuje płatność za pośrednictwem za PayU za najbardziej im odpowiadającą.

Polska zatem w naturalny sposób została wybrana jako pierwszy kraj Europy Środkowej, w którym chiński gigant rozpoczął współpracę z PayU. Ułatwienie płatności za zakupy na AliEkspres może spowodować, znaczy wzrost liczby transakcji, dokonywanych przez Polaków na tym portalu. Niektórzy zastanawiają się, czy ten krok, likwidujący jedną z barier zakupów Polaków w Azji nie zagrozi pozycji Allegro, dotychczasowego lidera na polskim rynku.

Przed zakupami w Azji, Polaków powstrzymuje jednak także długi czas oczekiwania na dostawy oraz ograniczone zaufanie, co do produktów. Na przesyłki z zakupionymi na AliEkspres towarami trzeba czekać od 20 do 60 dni. Niskie ceny produktów oraz ich ogromny wybór przyciągają mimo to coraz więcej kupujących. Na zarzut o niskiej jakości produktów jest jedna odpowiedź. Ceny towarów są do niej adekwatne. Konsumenci nie szukają na AliEkspres rzeczy markowych o wysokiej jakości, a raczej tanich i atrakcyjnych. Za kilka dolarów można tu bowiem z powiedzeniem kupić wiele ubrań, dodatków do domu, biżuterii czy drobnej elektroniki. Portal coraz bardziej dba także o ochronę konsumentów w sytuacji otrzymania niekompletnej, uszkodzonej czy niezgodnej z opisem przesyłki.

 

źródło: nesweek.pl