Zalety płatności elektronicznych w e-sklepie

Autor: Justyna Nowotarska
2015-11-04

Przedsiębiorcy decydują się na płatności elektroniczne w swoich e-sklepach przede wszystkim dlatego, że dzięki nim zamówienie opłacane jest szybko i bezpiecznie, a właściciel firmy zyskuje tym pozytywny wizerunek w oczach klienta.

Warto wiedzieć, że niektórzy operatorzy płatności elektronicznych postanowili zadbać o to, aby właściciele e-sklepów mogli realnie redukować koszty swojej działalności, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że ich zyski zależą przede wszystkim od rozwoju sklepów internetowych korzystających z oferowanych przez nich usług.

Systemy benefitowe, o których jest mowa związane są z e-biznesem i mają prowadzić do rozwoju sklepu. Na polskim rynku działa przykładowo PayU, które sprawdziło się za granicą i pojawienie się go u coraz większej ilości polskich operatorów jest tylko kwestią czasu.

Po pierwsze, zawierając umowę z operatorem internetowych płatności, przedsiębiorca zyskuje dostęp do zniżek na różne usługi: od tych związanych z działaniem sklepu w sieci, aż po usługi prawnicze. Usługodawca współpracuje z firmami takich branż, jak: logistyczna, magazynowa czy SEO, dając szansę przedsiębiorstwu na ograniczenie jego wydatków na dodatkowe usługi, co często wpływa na jego sukces. Platformy sklepowe, hosting czy web analityka, to tylko niektóre benefity wspomagające funkcjonowanie brandu online.

Po drugie, jednym z wielu kosztów ponoszonych regularnie przez większość przedsiębiorców działających aktywnie w sieci, jest korzystanie z banków zdjęć. Korzystając z płatności online można zredukować takie wydatki, nie wpływając przy tym negatywnie na wizerunek firmy.

Po trzecie, właściciele e-sklepów mogą skorzystać ze zniżek na e-mailing oraz rozważyć zakup tych usług, które często są odsuwane przez przedsiębiorców na boczny tor, gdyż mają nadzieję, że sami sobie z nimi poradzą. Szybko jednak okazuje się, że opracowanie i wdrażanie dobrej kampanii reklamowej czy tworzenie profesjonalnych treści na stronę internetową wymaga wsparcia specjalistów.

Co więcej, początkujący przedsiębiorcy, którzy większość energii wkładają w realizację swoich pomysłów w e-biznesie, napotykają na swojej drodze trudności związane z prowadzeniem firmy. Należy do nich z pewnością fakturowanie i księgowość online, które również dostępne są wśród benefitów. Jest to realna ulga dla osób rozpoczynających prowadzenie działalności.

Wybierając operatora e-płatności warto zwrócić uwagę przede wszystkim na: opłatę początkową, prowizję od transakcji oraz oferowany przez niego system benefitowy. W związku z dużą konkurencją dostawcy płatności internetowych coraz bardziej zabiegają o właścicieli e-sklepów, proponując im dodatkowe usługi, które często wpływają na decyzję przedsiębiorcy o dłuższej współpracy z danym operatorem.

 

Źródło: www.polskatimes.pl