Siła Facebooka

Autor: Karolina Serwińska
2015-01-28

Jak wynika z raportu firmy Deloitte, w 2014 roku wpływ Facebooka na gospodarkę światową sięgnął 227 mld USD. Co więcej, zdaniem autorów, istnienie Facebooka po części przyczyniło się do stworzenia 4,5 mln nowych miejsc pracy, z czego aż 800 tys.
w krajach Unii Europejskiej.

Największy wpływ, Facebook miał jednak na Stany Zjednoczone, ponieważ dzięki niemu powstało tam niemal 1,1 mln miejsc pracy. Mocno zdynamizował również gospodarkę – korzyści finansowe szacowane są na poziomie 100 miliardów dolarów. W Ameryce Środkowej i Południowej, ten znany serwis społecznościowy, wzbogacił tamtejszą gospodarkę o  21 miliardów dolarów.

Z kolei, w regionie EMEA (kraje leżące na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki), aplikacja pomogła wygenerować 13 mld dolarów, natomiast w krajach APAC (Wspólnota Gospodarcza Azji i Pacyfiku), marketing i zakupy motywowane poprzez Facebook, przyczyniły się do osiągnięcia korzyści gospodarczych na poziomie 13 mld $.

Opisane korzyści, nie wynikają z działalności samej firmy, ale są rezultatem aktywności osób trzecich, (wszystkich zalogowanych – zarówno firm, instytucji, organizacji, oraz osób prywatnych),  które działają w „ekosystemie Facebooka”.

 

Źródło: www2.deloitte.com, www.rynekpracy.pl