Rusza kampania Ministerstwa Rolnictwa „Sezon na owoce i warzywa. Polska smakuje”

Autor: Marta Sanocka
2018-08-09

Rusza kampania Ministerstwa Rolnictwa „Sezon na owoce i warzywa. Polska smakuje”

Ministerstwo Rolnictwa, w ramach programu pn. „Plan dla wsi”, ogłoszonego przez premiera Mateusza Morawieckiego i ministra rolnictwa i rozwoju wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego przeprowadzi kampanię promocyjno-informacyjną, która ma zwiększyć popyt na sezonowe owoce i warzywa w naszym kraju.

Mimo że Polska jest potentatem, jeśli chodzi o wielkość produkcji owoców i warzyw, to ich spożycie w naszym kraju jest niewielkie. Działania promocyjne, zaplanowane przez ministerstwo mają uświadomić Polakom, jak ważną rolę w naszym codziennym menu odgrywają owoce i warzywa. W ramach kampanii „Sezon na owoce i warzywa. Polska smakuje” Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zorganizuje dziesięć wakacyjnych targów owocowo-warzywnych. Podczas nich będzie można nie tylko zakupić lokalne produkty w atrakcyjnych cenach, ale także skorzystać z ich degustacji i wziąć udział w warsztatach robienia przetworów na zimę.

Kampania ma na celu nie tylko zachęcić konsumentów do spożywania sezonowych owoców i warzyw w większych ilościach oraz przetwarzania ich na zimę, ale także do ich zakupów bezpośrednio od lokalnych producentów. Oczywistą korzyścią z tego wynikającą dla klientów jest świeżość i wysoka jakość nabytych w ten sposób produktów oraz gwarancja ich pochodzenia. Planowane działania Ministerstwa Rolnictwa mają na celu także zachęcenie rolników do podejmowania sprzedaży bezpośredniej swoich płodów rolnych w większym zakresie niż dotychczas, a także organizowania się w grypy działania. Pomoże im to  ograniczyć koszty operacyjne oraz zwiększyć możliwości dotarcia do szerszej grupy klientów, szczególnie tych zamieszkałych w miastach. Ma to zaowocować skróceniem łańcucha dostaw i zwiększeniem dochodów gospodarstw rolnych.

Akcję wspierać będą media. Na antenie Programu 1 i 2 TVP w popularnych programach przeprowadzona zostanie kampania informacyjno-edukacyjna na ten temat. Materiały dotyczące programu „Sezon na owoce i warzywa. Polska smakuje” wyemitowane zostaną w „Pytaniu na śniadania”, „Magazynie Rolniczym” oraz „Agrobiznesie”. Kampania promocyjna prowadzona będzie także w jednostkach podległych i współpracujących z Ministerstwem Rolnictwa oraz w radiu, Internecie i prasie.