O podatkach prosto i atrakcyjnie

Autor: J.Krzysik
2015-03-14

O podatkach prosto i atrakcyjnie - taka jest idea konkursu pt. „Krótkie filmy o iluzjach podatkowych – TAXMINUTES", który rozpoczął się 1 marca. Zadanie jest takie, aby w prosty i przyjazny sposób, w krótkich klipach – do 1,5 minuty, zobrazować pojęcia związane z podatkami. Organizatorami konkursu jest Szkoła Główna Handlowa i Uniwersytet Warszawski. Ministerstwo Finansów objęło nad nim patronat.

Konkurs kierowany jest do studentów z całej Polski, niezależnie od tego, co studiują i na jakiej uczelni. Klipy konkursowe mogą nawiązywać do określonych pojęć podatkowych np. celu opodatkowania, rodzajów podatków, konstrukcji podatkowych czy wpływu podatków na życie społeczne.

- Filmy mogą być kręcone dowolną techniką: telefonem, kamerą, aparatem. Mogą przybrać też dowolną formę, np. animacji, wywiadu w taksówce czy klubie, poklatkowych zdjęć, sondy, reklamówki, protestu, pantomimy - byleby rzeczywiście zwykły człowiek mógł wiedzieć: acha, rozumiem – dodaje dr hab. Aleksander Werner z SGH, jeden ze współorganizatorów konkursu.

Autorów najlepszych filmów wyłoni jury, w którym są m.in. przedstawiciele Ministerstwa Finansów oraz językoznawca Jerzy Bralczyk i reżyser Robert Gliński. Przewiduje się dla nich nagrody rzeczowe oraz staże ufundowane przez Ministerstwo Finansów lub staże w mediach patronujących konkursowi: Program 1 Polskiego Radia i dzienniku Rzeczpospolita. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali w pierwszej połowie czerwca 2015 r. Zwycięskie filmy ma szansę zobaczyć cała Polska. Patronat medialny nad konkursem objęli także: TVP Info, Przegląd Podatkowy, Wolters Kluwer, INN Poland i Forbes.

Prace można zgłaszać poprzez stronę konkursu, w terminie do 30 kwietnia (wystarczy załadować je na stronie internetowej). Szczegóły i aktualności na www.facebook.com/Taxminutes (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym) oraz stronie konkursu (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

Źródło: Ministerstwo Finansów