4 największe błędy początkujących przedsiębiorców. Sprawdź, czy ty ich nie popełniasz!

Autor: Marta Sanocka
2016-02-05

4 największe błędy początkujących przedsiębiorców. Sprawdź, czy ty ich nie popełniasz!

Nie można uniknąć popełniania błędów, nikt bowiem nie jest nieomylny. Najważniejsze jest jednak to, aby wyciągać wnioski ze wszystkich potknięć. Wszystkie nietrafione działania powinny zawsze zostać dokładnie przeanalizowane i prowadzić do konstruktywnych zmian w firmie.

 

1. Niestety sam pomysł to za mało…

Nawet najbardziej genialny pomysł nie przyniesie oczekiwanych zysków jeśli nie będzie odpowiednio zarządzany. Młodym, przedsiębiorcom często wydaje się, że  wystarczy założyć firmę, aby klienci sami przyszli. Szybko się jednak okazuje, że niestety tak nie jest… Aby przekuć pomysł w pieniądze potrzebne jest przede wszystkim właściwe kierowanie nowo powstała firmą. Często bywa również tak, że brak doświadczenia i zbytnia ufność sprawiają także, że świeżo upieczony właściciel firmy nawiązuję współpracę z nieuczciwymi ludźmi, którzy podkradają cudze pomysły.

      2. Brak rozeznania rynku

Wielu osobom wydaje się, że każdy produkt można sprzedać. Przekonane o genialności swojego pomysłu wierzą, że bez problemu znajdą nabywców. To pierwszy krok do późniejszych kłopotów… Przed założeniem firmy warto sprawdzić, czy nasz produkt lub usługa spotkają się z zainteresowaniem konsumentów i jak dużym. Błędem jest także budowanie oferty dla wszystkich. Nie wiedząc nic o klientach, nie będziemy mogli się z nimi skutecznie komunikować. Możemy także nie trafić z naszym produktem w odpowiedni rynek i fiasko gotowe…

      3. Niewłaściwe działania marketingowe

Często przedsiębiorcy skupiają całą swoją uwagę na udoskonalaniu produktu  bądź usługi, którą oferują zaniedbując działania marketingowe. Skutkiem tego jest sytuacja, w której istotnie nasza oferta jest lepsza od konkurencji, ale poziom naszej sprzedaży pozostaje niski. Aby tego uniknąć konieczne należy stale prowadzić aktywne działania marketingowe i ciągle monitorować ich skuteczność. Nie można zapominać również o tym, że skupić trzeba się przede wszystkim na tym aby przedstawić korzyści, które przyniesie klientom nasz produkt lub usługa, a nie jedynie na zachęcaniu do kupna.

      4. Niewłaściwi ludzie na niewłaściwych miejscach

Najważniejszym czynnikiem rozwoju każdego przedsiębiorstwa są ludzie. Od ich kompetencji zależy właściwe funkcjonowanie firmy. Błędem wielu przedsiębiorców jest nie tylko zatrudnianie osób o niewłaściwych lub zbyt niskich kompetencjach, ale także przydzielanie im rzeczy na których się nie znają. Wynika to z chęci oszczędzenia jednak najczęściej skutki są dokładnie odwrotne, ponieważ takie działania dają marne skutki i pochłaniają dużo czasu.

 

Zakładając działalność gospodarczą, jedyne czego możemy być pewni to, to że błędów nie unikniemy… Ważne jest jednak to, aby każdą porażkę dokładnie przeanalizować i wyciągnąć z niej wnioski na przyszłość. Pamiętać należy także o tym, że prowadzenie własnej firmy wymaga nie tylko wiary w siebie i optymizmu, ale także sporo pokory.